GRAMATICĂ: Tu știi să vorbești corect?


Astăzi vă prezentăm  un alt articol dedicat greșelilor de vorbire pe care le comitem frecvent.
VROIAM sau VOIAM

“VROIAM”, un cuvânt folosit de mulți, fără a ști că este incorect.
Termenul este un mix între verbele “a vrea” și “a voi”. Formele corecte pentru acestea sunt:

“Eu voiam să merg la teatru.”  și “Noi vream să mergem la concert.”
Este greșită construcția: “Noi vroiam să mergem la concert.”

CARE? sau PE CARE?

Sunt mulți cei care nu știu să-l folosească pe “care” în mod corect.

Prezența lui “pe” înaintea lui “care” indică acuzativul, așa că vom spune:

„Mașina pe care am văzut-o.” și nu „Mașina care am văzut-o.”

„Fata pe care am iubit-o.” și nu „Fata care am iubit-o.”

„Cartea pe care am împrumutat-o.” și nu „Cartea care am împrumutat-o.”

Cuvântul “care” se folosește în construcții de genul:

“Tipul care vine spre noi este fratele meu.”

DOAR sau DECÂT

Cu ajutorul lui „decât” se exprimă comparativul de superioritate:

“Este mai deștept decât el.”

Tot el se utilizează în construcțiile negative de tipul:

“Nu am decât 200 de lei.”

Dacă nu folosim negația, vom utiliza, cu încredere, cuvântul doar:

“Am doar 200 de lei.”

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

GRAMATICĂ: Hai să vorbim corect

FCSB NU E STEAUA! În atenția celor ușor manipulabili!